سئو سایت با دیمادس
سئو سایت چیست و چگونه انجام میشود؟
سئو سایت در واقع روش متداول و شاخص برای بهینهسازی در نتایج جستجوی گوگل است. اجازه دهید با یک مثال ساده به شما توضیح دهیم، تصور کنید که قصد خرید یک تلفن همراه هوشمند را دارید، منطقاً نام آن را در گوگل با پسوندهایی نظیر: خرید، مشخصات و... جستجو میکنید. سایتهایی که در رتبه بالاتر نتایج قرار میگیرند، سئوی بهتر، قدرتمندتر و کاملتری دارند. در نتیجه اگر شما هم صاحب یک کسبوکار اینترنتی هستید باید مسیر رسیدن به رتبه اول، صفحه اول و نتایج اول را بیاموزید. این کار با مفهوم سئو انجام میشود.
گوگل هرساله میلیونها دلار به شرکتهای مختلف، مرورگرها و سیستمعاملها پرداخت میکند که بهعنوان موتور جستجوی پیشفرض در دسترس کاربران باشد در نتیجه محبوبترین و برترین است. البته که میزان نتایجی که گوگل ارائه میدهد بههیچعنوان با دیگر موتورهای جستجو نظیر داک داک گو، یاهو، بینگ و... قابلمقایسه نیست.
سئو سایت چیست؟
در واقع شما با سئوی یک وبسایت که همان SEO به لاتین و Search Engine Optimization میباشد میتوانید راه ورود به کاربران را به سایت خود از طریق موتورهای جستجو هموار کنید. کافی است برای بررسی این موضوع، کلمهای مانند: خرید موبایل را در گوگل جستجو کنید. احتمالاً برایتان این سوال مطرح میشود که چرا برخی سایتها در همان نتایج اول نمایش داده میشوند و تعدادی سایتها رتبههای پایینتری دارند. به طبع سایتهایی نیز هستند که این کلمه کلیدی را برای هدف خود انتخاب کردهاند، اما در صفحه دهم نیز نمایش داده نخواهند شد. تمامی مواردی به آنها اشاره شد از سئو نشئت میگیرد.
شما در سئو، وبسایت خود را به شکلی آمادهسازی میکنید که بتواند در نتایج و رقابت سخت جستجوی گوگل رتبه مطلوب بگیرید. حال این کسب رتبه میتواند برای شما مزیتهای زیادی از جمله افزایش فروش و کسب درآمد و دیدهشدن به همراه داشته باشد. سئو روشها، ایدهها و طریقههای اجرای متفاوتی دارد. همینطور علمی است که نه بهصورت روزانه بلکه بهصورت ساعتی دستخوش تغییرات هرچند جزئی میشود. در نهایت مفهومی که شما باید در مورد سئو سایت و نحوه انجام آن در وهله اول بدانید این است که وبسایت به نحوی برنامهریزی میشود که در گوگل، پادشاه نتایج جستجو، دیده شود.
گوگل برای بررسی سایت شما رباتهایی را بهصورت دورهای به آدرس URL آن میفرستد، اگر کار شما در پاسخگویی به رباتها خوب باشد. زودتر نتیجه میگیرید، در غیر این صورت نیاز به یک آنالیز حرفهای سئو دارید.


آنالیز سئو سایت رایگان
آنالیز سئو در واقع تجزیهوتحلیل و بررسی وبسایت برای کنترل بر اساس پارامترهای سئو است. در این بررسی که توسط شرکتها و کسبوکارهای فعال در این حوزه مانند مجموعه دیمادس انجام میشود، وبسایت شما وارد چرخه آنالیز خواهد شد.
از کدنویسی، سرعت اولیه لود و اجرا، حجم تصاویر، نوع تصاویر، نوع لینکها، نوع محتواها، فیلمها و صداها، دادههای موتورهای جستجو و... گرفته تا بررسی ایندکس سایت، همهوهمه صرفاً انجام خواهد شد که مشخص شود آیا سایت شما وضعیت مطلوبی برای جذب مخاطب از سوی گوگل دارد یا خیر! در واقع آنالیز سئو سایت رایگان برای مشخصکردن سطح دسترسی و کنترل کیفی ساختار، کدنویسی و اعتبار آن است.
معمولاً برای این کار میتوان از آنالیز سایتهای رقیب و مقایسه آنها نیز استفاده کرد. اجازه دهید این موضوع را با یک مثال به شما شرح دهیم. اولین فاکتور برای موفقیت در مبحث تولید محتوای یک سایت، یکتا و یونیک بودن آن است. وقتی شما در مطالب و مقالات و توضیحات سایت خود از دادههای کپی شده استفاده کنید، این موضوع به طبع در کسری از ثانیه توسط رباتهای خزنده گوگل تشخیص داده میشود، در نتیجه سایت شما اعتبار خوبی کسب نمیکند؛ همینطور اگر سرعت سایت شما پایین باشد بازهم گوگل علاقهای به حضور در وبسایت شما نخواهد داشت.
مشتریان سئو سایت تیم دیمادس
محمد اسکندرزاده
مدیر مجموعه دیمادس
بعد از تجربه مهم ترین عامل در موفقیت پروژه های سئو، پشتکار و خلاقیت می باشد. موفقیت در سئو عاملی است برای پیشرفت یک مجموعه و رشد یک کسب و کار. تیم ما همواره در تلاش است تا به مجموعه های بزرگ و کوچک در این مسیر کمک نماید.

سئو صفحات سایت
هر وبسایت از تعداد زیادی صفحات تشکیل شده است که در مورد موضوعات مختلف، این ساختار متفاوت است. مثلاً وبسایت فروشگاهی دارای صفحات: محصول، مقایسه، تماس با ما، ارتباط با ما، دستهبندیهای محصولات، سبد خرید، روشهای ارسال، نحوه پرداخت و... است. یک وبسایت شرکتی دارای صفحاتی مربوط به ارائه خدمات، تماس با شرکت، ارتباط با شرکت، لندینگ اصلی و... است. بحث این است که تمامی این صفحات باید بهدرستی بررسی و سئو شوند. منطقاً این سئو به دو صورت درون صفحه و برون صفحه انجام خواهد شد. در بحث سئوی درون صفحه سعی بر این است که صفحات سرعتی بالاتر داشته، کلمات کلیدی آنها مشخص شود، از محتوای یکتا و تصاویر شاخص بهینه و... استفاده شود.
در سئوی برون صفحه سعی بر انجام بازاریابی دیجیتال با استفاده از روشهایی مانند تولید محتوای رپرتاژ، ساخت بکلینک، تبلیغات بنری، ویدئویی، شبکههای اجتماعی و... خواهد بود.
روش های سئو سایت
نمیتوان روشهای مشخصی را برای سئوی وبسایت مشخص کرد، در واقع این کار بسته به شخص سئوکار به اشکال مختلفی انجام میشود. سئو هیچگاه تضمینی و حتمی نیست و نمیتوان برای آن یک مسیر مشخصی تعیین کرد. حتی در بسیاری از مواقع موتورهای جستجو سیگنالهای مختلفی را به کاربران و سئوکاران ارائه میدهند و سئوکاران بخشی از روشهای اجرای سئو سایت را بهصورت تجربی به دست میآورند. اما چیزی که مشهود است در سئوی سال ۲۰۲۲ موبایل فرندلی بودن، بالا بودن سرعت وبسایت و ترجیحاً لود زیر ۳ ثانیه، تولید محتوای شاخص و جدی، لینکسازی داخلی و خارجی و برقراری ارتباط با وبسایتهای معتبر هم محور از نظر موضوعی اهمیت فوقالعاده زیادی دارند.
در نتیجه اگر قصد موفقیت در این حوزه را دارید بهتر است در ابتدا روی این موارد تمرکز کنید.


سئو سایت جوملا
جوملا یک سیستم مدیریت محتوای محبوب بر پایه PHP و چیزی شبیه به وردپرس است، با استفاده از آن شما بدون نیاز به یک خط کدنویسی میتوانید سایت خود را در هر زمینهای طراحی کنید. سئوی آن نیز مبتنی بر یک سری اصول و قواعد انجام میشود. البته که برای این کار پلاگینها و ابزارهای زیادی طراحی شده و به طبع با سئوی وردپرس متفاوت است. اگر قصد استفاده از آن را دارید باید برای سئو به سراغ یک تیم حرفهای در این زمینه بروید. دیمادس در زمینه بهینهسازی سایتهای جوملایی نیز خدمات گستردهای ارائه میدهد.
هزینه سئو وبسایت
هزینه سئو یک وبسایت مبتنی بر میزان فعالیتی که روی آن انجام میشود بستگی خواهد داشت. به طبع سایتهایی با محتواهای بیشتر و گستردهتر، آسیبها و ایرادات وسیعتر، نقصان بزرگتر نیاز به کنترل، مدیریت و بهینهسازی بیشتری دارند. در برخی مواقع قالب سایت به طور کل دچار مشکل است و در نتیجه باید کاملاً بهینه و سئو گردد؛ گاهی نیاز به تبلیغات میدانی و روشهای سئوی برون صفحه در ابعاد وسیعتری خواهد بود. اتفاقی که رخ میدهد این است که ما نمیتوانیم برای سئو یک رنج قیمتی مشخص در نظر بگیریم.
قیمت سئو وبسایت
سایتهای فعال در این حوزه رنجهای قیمتی متفاوتی را برای سئو ارائه میکنند، گاهی این هزینهها غیرواقعی و ساختگی و گاه به دلیل شهرت یک برند است، درصورتیکه یک سئوکار و تیم دیگر آن را با نصف هزینه هم انجام میدهند. در این موارد پیشنهاد میکنیم که بادقت نظر و مقایسه و کسب اطلاعات لازم انتخاب کنید.
انواع خدمات سئو در دیمادس
سئو سایت شرکتی
برای انجام سئو سایت شرکت شما باید به سراغ تحقیق در خصوص کلمات کلیدی بروید. مثلاً اگر در زمینه ثبت شرکت فعالیت میکنید، به طبع میتوانید با کلمات مترادف، تولید مقاله، تبلیغات و... در این زمینه پیشرفت کنید. شناسایی رقبا یکی از کلیدیترین و مهمترین مواردی است که میتواند این کار را برای شما آسانتر کند.
پس از آن سئوی داخلی و خارجی بهرسم همیشه بیشترین اهمیت را خواهند داشت. در واقع وبسایت شما در ظاهر و برخورد اولیه باید یک ساختار سلسهمراتبی داشته باشد. برای بررسی و تفهیم دراینخصوص کافی است که کلمه کلیدی موردنظر خود را در گوگل جستجو کنید. احتمالاً متوجه میشوید که یک سایت شرکتی چه تفاوتهایی با سایتهای فروشگاهی، مجلهای و... دارد. این که در چه کسبوکاری فعالیت میکنید و رقبایتان چه وضعیتی دارند اهمیت ویژهای خواهد داشت.




سئو سایت فروشگاهی
وبسایتهای فروشگاهی ساختاری متفاوت با بیشتر سایتها دارند، باتوجهبه تعداد زیاد رقبا لازم است که سئوی آنها دقیقتر، حرفهایتر و باتکیهبر تخصص و تجربه انجام شود.
بههرحال یک فروشگاه اینترنتی میتواند شعبه دوم کسبوکار شما باشد، تصور کنید که شما در نتایج جستجوی کلمه: خرید موبایل آیفون، رتبه یک را دریافت کنید؛ به طبع میتوانید فروش خود را تا بیش از ۱۰۰ برابر افزایش دهید. همینطور هیچ تفاوتی ندارد که کسبوکار شما در چه شرایط فیزیکی مدیریت میشود، میتوانید بهراحتی تجارت خود را رونق دهید. البته فروشگاههای اینترنتی نیاز به تولید محتوای بهینه تصویری، ویدئویی، صوتی و... دارند. صفحه محصول باید توضیحات لازم را به کاربر ارائه داده و کاربر اطمینان حاصل کند که فروشگاه معتبر است.
سئو گوگلمپ
سئو گوگلمپ یکی از لازمههای اصلی برای کسبوکارها است. تصور کنید که شما یک فروشگاه اینترنتی راهاندازی کردهاید که شعبه فیزیکی هم دارد. منطقی است که علاوه بر وبسایتتان، مایلید که آدرس فروشگاه شما نیز در رتبه اول نتایج جستجو به نمایش در بیاید.
بازاریابی و سئوی گوگل مپس امروزه یکی از کلیدیترین و مهمترین اصولی است که هر تجارت و کسبوکار اینترنتی باید از آن استفاده کند. از طرفی تحقیقات نشان داده است که بیش از ۵۰ درصد کاربران برای بررسی یک کلمه کلیدی به سراغ گوگلمپ میروند.
بهینه سازی سایت
بهینهسازی وبسایت با هر موضوعی میتواند برای شما مزایای زیادی داشته باشد. اگر شرکتی، فروشگاهی، خدماتی و تجاری هستید در معرض دید میلیونها ایرانی و حتی غیرایرانی قرار گرفته و در نتیجه میتوانید درآمد و مشتری خود را بیشتر کنید. اگر سایت مجله، تفریحی و دانلود دارید، باز هم با افزایش بازدید و کسب رتبه در گوگل میتوانید از طریق تبلیغات، انتشار رپرتاژ و... درآمد کسب کنید. در نهایت داشتن یک وبسایت موفق، این روزها یکی از لازمههای اصلی برای حضور در عرصه تجارتهای نوپا خواهد بود.
شما با بهینهسازی سایت و کسب رتبه در گوگل تبدیل به یک برند، نام و رفرنس معتبر میشوید. سئو وبسایت شما و افزایش بازدید در موتور جستجو میتواند برندسازی را برای شما آسانتر کرده و تبدیل به یک منبع نامتناهی کسب درآمد شود.
بهینه سازی سایت
مدتزمان انجام پروسه سئو سایت بسته به میزان محتوا، نوع سایت، ساختار آن، زبان برنامهنویسی و روش اجرا، فرمت کلی کار، زمینه فعالیت و... میتواند متفاوت باشد. منطقاً وبسایتی که در یک زمینه خاص، کمیاب و ناموجود در وب راهاندازی شده است (مانند فروش دستگاههای یک برند خاص برای اولینبار در ایران)، رقبای کمتری در کلمه کلیدی مدنظر دارد، میتواند در زمان کمی نسبت به وبسایت فروشگاهی در زمینه عرضه لوازم دیجیتال که رقبای زیادی دارد سئو شود. البته که این موارد باید به طور کامل توسط متخصص سئو بررسی شده و سپس در مورد آن نظر داده شود.
در غیر این صورت صرفاً میتوان یک محدوده زمانی متغیر از یک هفته تا چند ماه را در این مورد پیشنهاد داد. البته که اگر وبسایت شما درگیر مسائلی چون اسپم گوگل، پنالتی و... شده باشد این موضوع پیچیدهتر و سختتر خواهد شد. تمامی این موارد باید توسط سئوکار کنترل شود و در نهایت به شما در این مورد توضیحات لازم را ارائه دهد.
برای دریافت مشاوره ی رایگان و بررسی سئو سایت خود می توانید با ما تماس بگیرید
چرا باید سئو سایت انجام داد
فرض کنید یک شرکت تجاری، فروشگاه اینترنتی، استارتاپ آنلاین، وبسایتی تفریحی و ... ایجاد کردهاید. منطقاً قبل از شما میلیونها نفر قبلاً این کار را انجام دادهاند و تعداد رقبای شما بیش از چیزی است که فکرش را میکنید. در نتیجه گوگل از یک سیستم رنک و رتبه دهی استفاده نموده تا به جهت ارتقاء کیفیت سایتها، بهترین نتایج را نمایش دهد. رتبه یک گوگل، همیشه کاملترین، بهترین، یونیک و یکتاترین، سریعترین، بهینهترین و شاخصترین است.
درصورتیکه شما بخواهید به رتبه اول برسید باید یک سری المانها، فاکتورها و پیشنیازها را رعایت کنید. این پیشنیازها در سئو خلاصه خواهد شد. در واقع باید سایت شما آنالیز شده و از نظر سئو با یک استاندارد کلی مقایسه شود. معمولاً متخصصین سئو برای این کار از یک چکلیست استفاده میکنند.
سئو بهتر است یا ادوردز
ادوردز در واقع یک سیستم تبلیغاتی است که در تصاحب گوگل بوده و با استفاده از آن شما میتوانید بهصورت مستقیم روی نتایج جستجو تبلیغات کنید. البته که همواره پیشنهاد میشود این دو را بهصورت مکمل با هم استفاده نموده و یعنی صرف بهرهگیری از تبلیغات گوگلی کافی نیست. چون هنوز هم بسیاری از کاربران بر اساس تبلیغات انتخاب نمیکنند و علاقهمند هستند شما را در رتبههای برتر گوگل ببینند.
از طرفی سئو صرفاً محدود به گوگل نیست و برای تمامی موتورهای جستجو قابلاجرا است، در نتیجه باید روی آن تمرکز ویژهای داشته باشید. ضمن این که مشخص نیست شما در نتایج تبلیغاتی که رزرو کردهاید همیشه در رتبه اول باشید، گاهی ممکن است به انتهای صفحه تنزل پیدا کنید (منظور تبلیغات ادوردز است).